اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

این مردم از دل تلخی کرونا، زیبایی خلق می‌کنند+عکس و فیلم

با توجه به اینکه کرونا ویروس برای همه موضوعی ناپسند بود، اما از طرفی نیز افرادی در این بین پیدا شدند تا از دل تلخی‌های این بحبوحه زیبایی‌هایی را بیرون بکشند.

این مردم از دل تلخی کرونا، زیبایی خلق می‌کنند+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هر اتفاقی در دنیا داری دو قطب است همه ما با قطب منفی کرونا آشنا هستیم و زندگی همه اعم از بزرگ و کوچک، غنی و فقیر، مسوول و غیر مسوول، مسلمان و غیر مسلمان را درگیر کرده است.

 کرونا با خود استرس، غم، ناراحتی و خیلی مسائل منفی دیگری همراه کرد؛ حالا می‌خواهیم از منظر دیگری به آن نگاه کنیم و قطب‌های مثبت آن را بازگو کنیم.

در این بین بودند افرادی که از خود گذشتند و به هر قیمتی جان خود را کف دست گذاشتند تا دیگران در آسایش باشند و راحت‌‌تر زندگی کنند.
در این راستا در استان ایلام، پویشی با عنوان «امید و همدلی» توسط نماینده ولی فقیه در استان ایلام به منظور هم دل شدن با افرادی که به دلیل کرونا ویروس شغل خود را از دست داده‌اند, راه اندازی شد؛ مهمترین قطب مثبت کرونا همکاری مردم و اتحاد در این روزها است.

برآیند «پویش امید و همدلی» و «کمک مومنانه» به نفع نیازمندان ایلامی

سید شهاب نبی پور عضو ستاد مردمی پویش امید و همدلی درباره این پویش، گفت: ما مسلمان هستیم در ذات دین مبین اسلام، همدلی نهفته است؛ همانطور که در آیات قرآن در وصف مومنان در سوره بقره آمده است: مومنین ڪسانی هستند که ایمان به غیب دارند و نماز را به پا میدارند واز هر آنچه که به آنها روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند.

وی افزود: همچنین در سوره آل عمران آمده است: مومنین واقعی کسانی هستند که در حال گشایش و آسایش و در حال سختی و ناراحتی انفاق می‌کنند؛ همدلی جزو فرهنگ غنی ما مسلمانان است بنابراین با توجه به همه گیر شدن کرونا ویروس در کشور و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها پیرو بحث مقررات بهداشتی و در خانه ماندن و حفظ فاصله اجتماعی و لازم الاجرا بودن آن، عده زیادی از هموطنان و هم شهریان با کاهش درآمد و بعضا با قطع کامل و تعطیل شدن کسب و کار مواجه شدند.

از این رو برای کمک به این افراد و احساس نیازها توسط هیات‌های مذهبی و خیرین همفکری به عمل آمد و با منکعس کردن مسائل به نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام، وی ایده پویش همدلی و امید را مطرح کرد.

در ادامه کلیپی از کمک بیش از صد میلیونی خانواده‌ها به آسیب دیدگان کرونا و هزینه خرج و مخارج یک عروس و داماد برای آسیب دیدگان این ویروس آماده شده است:

 

 

گفتنی است این پویش پیش از رزمایش کمک مومنانه به راه افتاد و با دستور رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد رزمایش کمک مومنانه پتانسیل و برآیند این دو تجمیع شد تا کمک‌ها قوت بگیرد.

نبی پو ادامه داد: از این رو با اعلام پویش توسط امام جمعه ایلام و مطرح کردن آن با موسسات خیریه، هیات مذهبی، ائمه جمعه، ائمه جماعت مساجد، خیرین، معتمدین محلی و بعضی از مسوولین مرتبط، هم اندیشی لازم به عمل آمد و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد. سپس موضوع پویش توسط امام جمعه به عموم مردم اعلام شد و با تمام پتانسیل به کمک آسیب دیدگان رفتیم.

با تمام قوا پای کار نیازمندان هستیم

در ادامه احمد صمدانی مسوول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت:
قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) یک قرارگاه مستقل و تشکل مردمی هست که توسط جوانان جهادی مومن و انقلابی و با حمایت‌های خیرین بزرگوار و سازمان بسیج سازندگی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام اوج شیوع کرونا فعالیت‌های این موسسه نیز زیاد شده است، افزود: در واقع نیت نخست ما این است که هر انسانی برابر احساس فردی خود باید دستگیر هم نوع خود باشد در روایات هم دریافت شده که بعد از بندگی خدا کمک به خلق خدا پسندیده ترین کارها است، پس در روزهای اوج کرونا موسسه همتی مضاعف به خرج داد و با تمام قوای خود به یاری مردم شتافت.

از ساخت و ساز تا کرونا همراه مردم

گروه جهادی شهید مجتبی علمدار که از زمان زلزله سرپل ذهاب به مدت چند سال است که با هدف کمک به مردم تشکیل شد و تا الان فعالیت‌های آن ادامه دارد نیز در زمان کرونا به یاری نیازمندان آمد‌.

سامان عزیزمرادی مسوول گروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، درباره اقدامات انجام شده در زمان کرونا گفت: تهیه پمپ‌های سمپاشی و ضدعفونی کردن مناطق حاشیه نشین شهر که امکان ضدعفونی آن توسط خودروهای ادارات ممکن نبود.

وی افزود: ضد عفونی کردن خانه سالمندان  با کمک خیرین، پخش  پک‌های بهداشتی برای سالمندان و پرسنل مستقر در این اماکن، توضیع تعداد زیادی بسته غذایی در میان چند خانواده زندانی و بدسرپرست و بی سرپرست و  شناسایی افراد برای کمک‌های بعدی از جمله اقدامات بوده است.

مسوول این گروه جهادی گفت: این گروه اخیرا به یاری محرومترین مناطق استان ایلام که از کرونا آسیب دیده‌اند شتافته و در جاهایی مثل روستای زردلان هلیلان در حال احداث منازل برای نیازمندان است.

انتهای پیام/9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول